Afrika Goes Albino!

Att skotta undan snö från en uppfart är i många avseenden precis som att skriva en uppsats i Micrsoft Word.
* Du möts av en vit och stor yta
* Du har som mål att byta ut det vita mot svarta spår.
* Du lägger ner 1-2 timmar av din dyrbara tid för att få lite gott samvete.

Det som dock skiljer dessa två saker åt är att:
A.) Den ena
* Sparar du på din hårddisk,
* Lämnar in dagen efter till din lärare
* Tillbaks får du ett bra betyg och massvis med beröm.
B.) Den andra däremot
* Väljer du att inte spara, eftersom att du vet att du bara ska iväg en kort stund från datorn för att sen komma tillbaks.
* Du återvänder (efter en kort stund) för att titta till ditt mästerverk och märker till din fasa att någon jävel har varit där och raderat allt ditt slit, allt som du kämpat för, hela ditt fucking jävla mästerverk.
* Kvar är endast... Ett nytt Microsoft Word dokument som med sitt bländande vita leende skrattar dig hånfullt rakt i ansiktet och processen börjas om.




Kommentarer
Postat av: johhny blomster

nu hängde jag inte riktigt med. får jag bra betyg av min lärare om jag skottar snö åt denne? eller kommer någon att radera min snöskottning? i så fall hur? kommer denne (vem är det förresten?) att slänga PÅ all snö jag just skottat bort? är inte det mer jobb än att bara skotta bort den från början? och vem har öppnat ett tomt word-dokument under tiden jag var ute och skottade snö? hur sparar man egentligen en skottad garageuppfart? rörde du inte till det lite grann nu viktor?

2008-11-25 @ 00:08:23
URL: http://blomsblogg.blogg.se/
Postat av: BOW

retards det finns asså, jag fattade allt!

2008-11-25 @ 01:20:22
Postat av: EL

Thanks for having my 6 BOW!

Det var en metafor till att det alltid snöar när man väl har skottat färdigt och gör det till ett nytt vitt helvete som man måste ta itu med.

Tänk, trycka, tala blom!

2008-11-25 @ 22:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0