Klart bakåt!

I och med att mina dagar i de militära är slut för ett bra tag framöver så tänkte jag dela med mig av lite trevliga och roliga minnen från den tiden.
Dagens lumparmoment handlar om en solig dag ute vid Perstorps skjutfält. Eftersom att vi på fallskärmsjägarskolan är speciellt uttagna för att vara cyborgs och duktiga på det mesta så hade vi enbart en veckas utbildning på oss att lära oss hantera det mäktiga Carl Gustav granatgeväret. Efter att fått lite grundläggande utbildning på hanterandet av vapnet den första dagen och lite inskjutningar dag 2 och 3 blev det senare dags för mer avancerade strapatser då man la till moment som förflyttning och mål som rör på sig istället för stillastående.
Nu till det roliga (eller hur man nu väljer att se det som).
Vi hade som uppgift för dagen att smyga upp på en kulle och så tyst som möjligt ladda granatgeväret och sen på kommando öppna eld mot mål som befann sig framför oss i terrängen. Det kanske låter enkelt och i ärlighetens namn är det inte särskilt komplicerat, än iaf... Det som kan vara värt å nämna är att granatgeväret låter DJÄVULSKT HÖGT varvid man måste bära både hörselproppar och hörselskydd för att inte ta skada. Allt gick smidigt å fint och vi var 4 andra skyttar och 4 laddare som sköt av våran första salva. Efter de första skotten som lät ungefär lika högt som att trycka örat tätt intill en högtalare på en Metallicakonsert  så kommenderade vårat befäl vem som skulle skjuta vart varpå man då bekämpade de målet man var tilldelad. Kruxet var att jag låg 25 meter ifrån den mannen som skrek ut ordern samtidigt som jag hade dubbla hörselskydd och 3 andra granatgevär som avlossade sina rundor. Givetvis uppstår det då komplikationer men på något underligt vis lyckas vårat befäl överrösta allt oväsen och allt jag hör är "SKJUT SÖDERMARK, SKJUT SÖDERMARK, MEN SKJUT DÅ FÖR I HELA VETET" .
Utan vidare eftertanke och under den stressade situationen som pågick så kickar då min reptilhjärna in och jag fattar fingret om avtryckaren och skjuter av ett skott medans min laddare som finns på min högra sida tittar bakåt och ska precis anmäla klart båkåt.

 Denna bild demonstrerar den trevliga synen min kära laddare möttes av och varför man tittar framåt istället för bakåt ^^Denna bild demonstrerar den trevliga synen min kära och ovetandes laddare möttes av samt varför man väljer att titta fram istället för bakåt ^^

*fotnot: Det kan även tilläggas att jag som "straff" fick böta ett helt flak öl till muckfesten, så i slutändan var det hela ganska värt ändå.

Kommentarer
Postat av: tröt adapa

absurt fet jävla låga. Hoppas ingen blev svedd :)

2008-11-25 @ 00:52:06
URL: http://adapablogg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fyfan :D vad den bilden är hardcore!



Hur jevla utskälld blev inte du?

2008-11-25 @ 18:58:45
Postat av: Anonym

Jag blev inte utskälld då ingenting hände mer än att han blev blindad ett tag ^^ plus att befälen inte märkte något. Det blev som fotnoten förklarar en intern uppgörelse där jag fick böta ett flak öl :) Alkohol är för övrigt ett bra sätt att lösa problem med!

2008-11-25 @ 22:02:43
Postat av: malin

HAHAHAHAAHAH VIKTOR BLOGGAR!!!!

2008-11-29 @ 17:39:33
Postat av: BOW

fuck allaaayall! im the shhit!

2008-12-01 @ 01:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0